ο χωριό πήρε την ονομασία του από την θεά Αφροδίτη. Η πιο επικρατέστερη από τις προφορικές παραδόσεις που σώζονται , κάνει λόγο για έναν Ναό της Αφροδίτης ο οποίος υπάρχει θαμμένος κάτω από το λεγόμενο Δωμάτιο του δασκάλου , ακριβώς κάτω από την εκκλησία του Αγίου Μάμαντος ακριβώς δίπλα από το σημείο που βρίσκονται σήμερα οι κούνιες .
ια παραπλήσια εκδοχή προκύπτει από χειρόγραφες σημειώσεις ενός εκ των δασκάλων του σχολείου , του κου Αποστόλου . Ο διδάσκων στο δημοτικό σχολείο Αφροδισίων αναφέρει : « Ο οικισμός λέγεται Αφροδίσια η ονομασία δε αυτή εξηγείται με δύο εκδοχάς . Η πρώτη εκδοχή στηρίζεται εις προφορικάς παραδόσεις , παλαιότερον υπήρχεν εδώ ναός της Αφροδίτης .» . Επίσης πολλά μικρά και μεγαλύτερα αγάλματα βρέθηκαν πριν μερικά χρόνια σε διάφορες τοποθεσίες , τα οποία όμως κλάπηκαν από επιτήδειους και έκτοτε αγνοείται η τύχη τους.
Σε πολλά σημεία της Μεσογείου υπάρχουν περιοχές και τοπωνύμια με την ονομασία «Αφροδισιάς» :
- Στην Ν.Κιλικία κοντά στην Κύπρο . Στον όρμο όπου ο Ρεούφ Πασάς (1913) έβαλε ως δόλωμα ένα ελληνικό ιστιοφόρο , για να προκαλέσει τα ελληνικά πολεμικά , να το ελευθερώσουν και να τα καταστρέψει, πράγμα που λίγο έλειψε να συμβεί
- Στην Θράκη κοντά στην Καλλίπολη
- Στην Καρία κοντά στον Μαίανδρο (χωριό Γεϊρά) που λεγόταν Μεγάλη Πόλη (Νινόη)
- Στην Κύπρο, στην Αιθιοπία, στην Ιβηρία και στην Σκυθία
Σε πολλές περιοχές επίσης συναντάμε την ονομασία «Αφροδίσιον» , όπως :
- Στην Κύπρο , στο σημείο που αρχίζει η στενή προβολή προς Β.Α. που τελειώνει στο ακρωτήριο του Αγίου Ανδρέα (Βοός Ουρά) κοντά στην Μπέργαμο.
- Στα Αροάνια , μεταξύ Αχαΐας και Γορτυνίας όπου η Ερυκίνη Αφροδίτη ήταν προστάτιδα της Ψώφιδος.
- Στην Ισπανία και την Γαλλία.
Η ονομασία των περιοχών αυτών έχει άμεση σχέση με την ονομασία και την λατρεία της Αφροδίτης.
φροδίσια , είναι τελετές προς τιμήν της Αφροδίτης οι οποίες τελούνται στην Κύπρο, στα Κύθηρα, στην Σπάρτη , στην Κόρινθο,στην Αίγινα , στην Αθήνα , στην Καλυδώνα , στην Σάμο και στην Λήμνο. Στα περισσότερα από αυτά τα μέρη έχουν βρεθεί ναοί ή αγάλματα της θεάς , γεγονός που φανερώνει ότι η λατρεία των κατοίκων ήταν μεγάλη προς την θεά της επιθυμίας , της χάριτος και της καλλονής.